Zamowienie publiczne 61-20/d

Treść:

Powiatowy Zarząd Dróg w Białymstoku: Budowa drogi powiatowej Nr 1549 B w miejscowości Oliszki (gm. Choroszcz) - ZP.2620.61.2020
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych
organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup
społecznie marginalizowanych
Nie
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy
Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery
identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające
zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowy Zarząd Dróg w Białymstoku, krajowy numer identyfikacyjny 50668101000000, ul. Zaścianki, Szosa
Baranowicka 37 , 15-522 Białystok, woj. podlaskie, państwo Polska, tel. (085) 740-21-49, 740-22-17, e-mail pzd@pzd.bialystok.pl, faks (085)
740-22-19.
Adres strony internetowej (URL):
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Jednostki organizacyjne administracji samorządowej
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego
przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny
za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie
Ogłoszenie nr 590162-N-2020 z dnia 2020-09-28 r.
Firefox https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=3e981...
1 z 11 28.09.2020, 12:51
będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych
zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
www.pzd.bialystok.pl
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.pzd.bialystok.pl
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Ofertę należy złożyć osobiście, za pośrednictwem operatora pocztowego lub kuriera
Adres:
15-522 Białystok, Zaścianki, Szosa Baranowicka 37 pok. nr 9
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa drogi powiatowej Nr 1549 B w miejscowości Oliszki (gm. Choroszcz) -
ZP.2620.61.2020
Numer referencyjny: ZP.2620.61.2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
Firefox https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=3e981...
2 z 11 28.09.2020, 12:51
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i
wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na budowę drogi powiatowej Nr 1549 B w miejscowości Oliszki (gm. Choroszcz).
Zamawiający oczekuje wykonania n/w robót na odc. 342m: Odtworzenie trasy i punktów wysokościowych w terenie równinnym Karczowanie drzew
i krzaków Roboty rozbiórkowe Roboty ziemne Regulacja pionowa urządzeń Profilowanie i zagęszczenie podł. w gruncie III kat. Oczyszczenie i
skropienie warstw konstrukcyjnych Wykonanie podbudowy z kruszywa naturalnego (pospółki) warstwa dolna grubości 20 cm Wykonanie
podbudowy z kruszywa łamanego warstwa dolna grubości 22 cm Wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego warstwa wiążąca i ścierlana
Ustawienie słupków z rur stalowych dla znaków drogowych Przymocowanie tarcz znaków drogowych odblaskowych Ustawienie tablic
prowadzących U-3C i U-3D Ustawienie krawężników i obrzeży betonowych Wykonanie chodników z kostki brukowej betonowej o grub. 6 cm
Wykonanie wjazdów z bram z betonowej kostki brukowej o gr. 8 cm Kanalizacja deszczowa na odc. 474 m Przestawianie krzyża przydrożnego
Przestawianie ogrodzenia z elementów metalowych przy krzyżu przydrożnym Zakładanie rur osłonowych Przeniesienie osnowy geodezyjnej
Przebudowa linii energetycznej nn Przebudowa linii energetycznej SN 15 kV Budowa kanału technologicznego
II.5) Główny kod CPV: 45100000-8
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45233290-8
45233222-1
45232130-2
45232310-8
45232200-4
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie
obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w
art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został
ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach: lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: lub zakończenia: 2021-10-22
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I
Firefox https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=3e981...
3 z 11 28.09.2020, 12:51
TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: w celu potwierdzenia spełnienia warunku wykonawca winien wykazać się, że: a) wykonał (zakończona robota) w okresie
ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, co najmniej: - 3 roboty budowlane polegające na wykonaniu nawierzchni z betonu asfaltowego lub mieszanki mineralno -bitumicznej
(warstwa wiążąca lub ścieralna) w ilości min. 1500 m2 każda; - 3 roboty budowlane polegające na wykonaniu kanalizacji deszczowej lub kanału
krytego o dł. min. 100 m każda; b) dysponuje lub będzie dysponował: - osobą, którą skieruje do realizacji niniejszego zamówienia, jako
kierownika budowy posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej
drogowej w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 poz. 1133, z późn. zm.) lub odpowiadające im uprawnienia
budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów albo odpowiadające im kwalifikacje zawodowe, które zostały uznane na
zasadach określonych w przepisach odrębnych, posiadającą min. 24 miesiące doświadczenia przy budowie lub przebudowie lub rozbudowie
dróg/ulic na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót (należy wskazać do oferty); -osobą, którą skieruje do realizacji niniejszego
zamówienia, jako kierownika robót sanitarnych posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności
instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych w rozumieniu
ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 poz. 1133, z późn. zm.) lub odpowiadające im kwalifikacje zawodowe, które
zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych, posiadająca min. 24 miesiące doświadczenia przy budowie lub przebudowie
kanalizacji deszczowej, kanalizacji sanitarnej lub wodociągu na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót kanalizacyjnych lub
kierownika robót sanitarnych; -osobą, którą skieruje do realizacji niniejszego zamówienia, jako kierownika robót elektrycznych posiadającą
uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i
elektro -energetycznych w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 poz. 1133, z późn. zm.) lub odpowiadające
im kwalifikacje zawodowe, które zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych, posiadająca min. 24 miesiące doświadczenia
przy budowie lub przebudowie sieci elektrycznej na stanowisku kierownika budowy na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót
elektrycznych/energetycznych. -osobą, którą skieruje do realizacji niniejszego zamówienia do geodezyjnej obsługi inwestycji, posiadającą
uprawnienia geodezyjne w specjalności geodezyjna obsługa inwestycji.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób
wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące
fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE
PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA
SELEKCJI
Firefox https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=3e981...
4 z 11 28.09.2020, 12:51
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE
ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
8.1. Wykonawca składa: odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. (w
przypadku wykonawcy zarejestrowanego w polskim Krajowym Rejestrze Sądowym lub polskiej Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej, zamawiający dla potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp, skorzysta z dokumentów
znajdujących się w ogólnie dostępnych bazach danych). 8.2. Dokumenty podmiotów zagranicznych: 8.2.1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 8.1 - składa dokument lub
dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani
nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 8.2.2. Jeżeli w kraju, w którym
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o
których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem, zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób
uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem
sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce
zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby - wystawionym nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
ofert. 8.2.3. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych
organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument
dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 8.3. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach
lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentu
wymienionego w pkt. 8.1. Zapisy pkt. 8.2 stosuje się odpowiednio.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE
ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
W zakresie warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej: 9.1. wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie
ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich
rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (na lub wg załącznika nr 5 do SIWZ), z
załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały
wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne
dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym
charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty; 9.2. wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do
realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich
uprawnień i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz
informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (na lub wg załącznika nr 6 do SIWZ); 9.3. oświadczenie, że osoby wymienione w
wykazie spełniają warunki wymagane przez Zamawiającego –załącznik nr 7 do SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE
ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
11.1. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy wykonawca, w celu wstępnego potwierdzenia, że
Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, zobowiązany jest złożyć do oferty oddzielnie oświadczenia
wstępne, o których mowa w pkt. 7.1 SIWZ (na lub wg załącznika nr 1 i 2 do SIWZ). 11.2. W przypadku, gdy Wykonawca w celu potwierdzenia
spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zasobach innych podmiotów, Wykonawca zobowiązany jest: 11.2.1. zamieścić
informacje o tych podmiotach we wstępnym oświadczeniu wykonawcy, składanym na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, dotyczącym
spełnienia warunków udziału w postępowaniu i niepodlegania wykluczeniu – w załącznikach nr 1 i 2 do SIWZ, 11.2.2. złożyć oświadczenie, że w
Firefox https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=3e981...
5 z 11 28.09.2020, 12:51
stosunku do podmiotu, na którego zasoby powołuje się w niniejszym postępowaniu, nie zachodzą podstawy wykluczenia z postępowania – w
załączniku nr 1 do SIWZ, 11.2.3. złożyć dokumenty, w szczególności zobowiązanie innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych
zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (na lub wg załącznika nr 3 do SIWZ), które określa w szczególności: 11.2.3.1. zakres dostępnych
wykonawcy zasobów innego podmiotu; 11.2.3.2. sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu
zamówienia publicznego; 11.2.3.3. zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 11.2.3.4. czy podmiot,
na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji
zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 11.3. W odniesieniu do warunków
dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli
podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 11.4. Wykonawca, który polega na sytuacji
finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę
poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy – nie
dotyczy. 11.5. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu udostępniającego zasoby, nie
potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia,
zamawiający żądać będzie, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: 11.5.1. zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub
podmiotami lub 11.5.2. zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub
zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną. 11.6. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji
z otwarcia ofert, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której
mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, wraz z innymi wykonawcami, którzy złożyli oferty w tym postępowaniu – Załącznik nr 4 do SIWZ.
11.7. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje
potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
13.1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 14 000,00 złotych. 13.2. Wadium musi obejmować okres związania ofertą. 13.3.
Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 13.3.1. pieniądzu, 13.3.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach
spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 13.3.3. gwarancjach
bankowych, 13.3.4. gwarancjach ubezpieczeniowych, 13.3.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2
ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 13.4. Wadium musi być wniesione przed upływem
terminu składania ofert. 13.5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: PKO BP SA 69
1020 1332 0000 1502 0385 7950 13.6. Wadium w pieniądzu uznaje się za wniesione z chwilą wpływu środków na rachunek bankowy
Zamawiającego. 13.7. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż w pieniądzu, oryginał dokumentu wadium należy złożyć w pok. Nr 17
Powiatowego Zarządu Dróg w Białymstoku, ul. Szosa Baranowicka 37, 15-522 Białystok, w terminie wyznaczonym na złożenie ofert, a kopię
należy zamieścić w ofercie. Zamawiający dopuszcza możliwość załączenia do oferty (luzem) oryginału dokumentu wraz z jego kopią wpiętą do
oferty. 13.8. W przypadku, gdy Wykonawca wnosi wadium formie innej niż w pieniądzu, z treści dokumentu musi jednoznacznie wynikać
zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie Zamawiającego zawierające
oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w pkt. 13.13 bez potwierdzenia tych okoliczności.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Firefox https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=3e981...
6 z 11 28.09.2020, 12:51
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy
ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować
(minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Firefox https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=3e981...
7 z 11 28.09.2020, 12:51
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
cena 60,00
okres gwarancji 20,00
doświadczenie kierownika budowy 20,00
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do
składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w
specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Firefox https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=3e981...
8 z 11 28.09.2020, 12:51
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki
umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej pod rygorem nieważności i będą dopuszczalne w granicach
unormowania artykułu 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. 2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień
zawartej umowy w niżej wymienionych przypadkach: 1) w zakresie wynagrodzenia: a) w przypadku zmiany stawki podatku VAT przez władzę
ustawodawczą w trakcie trwania Umowy, wynikającej ze zmiany ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego, określonej w § 5
ust. 1 Umowy; b) w przypadku ustawowej zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej,
ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę - jeżeli zmiany te będą miały
wpływ na koszty wykonywania zamówienia przez Wykonawcę - o wartość wynikającą z tych zmian; c) w przypadku ustawowej zmiany zasad
podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne -
jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonywania zamówienia przez Wykonawcę - o wartość wynikającą z tych zmian. 2) w zakresie
terminu: Przedłużenie terminu zakończenia realizacji umowy o okres trwania przyczyn, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu jej
zakończenia, nastąpić może wyłącznie w następujących sytuacjach niezależnych od Wykonawcy: a) w przypadku wystąpienia warunków
atmosferycznych nie pozwalających na prowadzenie prac lub uniemożliwiających zapewnienie ich odpowiedniej jakości zgodnie z zasadami wiedzy
technicznej lub wymagających odtworzenia wykonanych już elementów (opady atmosferyczne, niska lub wysoka temperatura powietrza) o czas
występowania w/w warunków atmosferycznych, usunięcia skutków w/w warunków atmosferycznych; b) w przypadku opóźnienia w wydawaniu
decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy
okres przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca
ponosi odpowiedzialność, skutkujących niemożliwością dotrzymania terminu wykonania roboty budowlanej, dopuszcza się możliwość wydłużenia
tego terminu, nie więcej jednak niż o czas trwania tych okoliczności; c) w przypadku wystąpienia warunków terenu budowy odbiegających w sposób
istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej, w szczególności napotkania niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci,
instalacji, innych obiektów budowlanych, które wymagają przebudowy lub innych przeszkód w gruncie np. niewybuchów, wykopalisk, przeszkód
geologicznych o czas po którym będzie możliwa kontynuacja robót; d) wystąpienia przerw w realizacji robót budowlanych, powstałych z przyczyn
Firefox https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=3e981...
9 z 11 28.09.2020, 12:51
zależnych od Zamawiającego, dopuszcza się możliwość wydłużenia terminu zakończenia realizacji robót budowlanych, nie więcej jednak niż o czas
trwania tych okoliczności; e) zlecenia robót zamiennych lub nieprzewidzianych, jeżeli terminy ich zlecenia, rodzaj lub zakres, uniemożliwiają
dotrzymanie pierwotnego terminu umownego; f) wystąpienia okoliczności wynikających z działania siły wyższej (przez którą rozumie się
wydarzenia, które w chwili podpisania umowy nie mogły być przez Strony przewidziane i zostały spowodowane przez okoliczności od nich
niezależne takie jak wojna, pożar, wiatrołomy, susza, powódź, inne naturalne klęski, restrykcje lub prawne rozporządzenia, rządu, strajki itp.),
uniemożliwiających wykonanie przedmiotu zamówienia w terminie, nie więcej jednak niż o czas trwania tych okoliczności; g) jeżeli wystąpi brak
możliwości wykonywania robót z powodu nie dopuszczenia do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez
uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, h) w przypadku wystąpienia niewybuchów lub niewypałów wymagających wstrzymania
robót i usunięcia przez specjalistyczne służby bądź ujawnienia odkryć archeologicznych wymagających zgłoszenia właściwym organom; i) w
przypadku wystąpienia katastrofy budowlanej, j) w przypadku wystąpienia obiektywnie uzasadnionych i udokumentowanych braków dostaw
materiałów, urządzeń niezbędnych do realizacji robót z przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. niedostępność materiałów na rynku, zakończenie
lub wstrzymanie (przestój) ich produkcji, strajki przewoźników, niewydolność infrastruktury transportowej), o ile okoliczności te uniemożliwiają
prowadzenie robót, k) w przypadku wniesienia odwołania/skargi/sprzeciwu w trakcie uzyskiwania wszelkich decyzji, zgód, pozwoleń lub ich
uchylenia, zmiany, wstrzymania wykonania, stwierdzenia nieważności przez właściwy organ/sąd, o ile okoliczności te mają wpływ na realizację
robót; l) zawsze, gdy zmiany są korzystne dla Zamawiającego, 3) w zakresie ochrony danych osobowych: w przypadku pojawienia się nowych
przepisów, interpretacji lub wytycznych. 4) Zmiany umowy w zakresie materiałów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót
budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu umowy nastąpić mogą w następujących sytuacjach: a) konieczności zrealizowania
jakiejkolwiek części robót, objętej przedmiotem umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż
wskazane w dokumentacji projektowej, a wynikających ze stwierdzonych wad tej dokumentacji lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je
przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy, b)
konieczności realizacji robót wynikających z wprowadzenia w dokumentacji projektowej zmian uznanych za istotne bądź nieistotne odstępstwo od
projektu budowlanego, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz.U. z 2019 r. poz.1186 ze zm.), c) wystąpienia warunków
geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych odbiegających od przyjętych w dokumentacji projektowej, rozpoznania terenu w zakresie
znalezisk archeologicznych, występowania niewybuchów lub niewypałów, których nieuwzględnienie może skutkować niewykonaniem lub
nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy, d) wystąpienia warunków terenu budowy odbiegających od przyjętych w dokumentacji projektowej,
w szczególności napotkania niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji, urządzeń lub innych obiektów budowlanych,
e) konieczności zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany
obowiązującego prawa lub wynikająca z niedostępności na rynku materiałów lub urządzeń spowodowanych zaprzestaniem produkcji, wycofaniem z
rynku bądź długotrwałym przestojem produkcji lub w sytuacji konieczności zwiększenia bezpieczeństwa realizacji robót budowlanych albo
usprawnienia lub przyspieszenia procesu budowy bądź usunięcia wad ukrytych dokumentacji projektowej lub uzyskania założonego efektu
użytkowego lub obniżenia kosztów utrzymania bądź eksploatacji bądź konserwacji obiektu/elementu robót w trakcie użytkowania obiektu, f)
wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami/robotami w zakresie
niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji, g) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej
postanowieniami, h) pojawienia się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia,
powodującej zmianę sposobu wykonywania Umowy, pozwalającej na skrócenie czasu realizacji przedmiotu Umowy lub zmniejszenie kosztów
wykonywanych prac lub robót, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy. 5) w zakresie odbioru wykonanych robót i
płatności za wykonane roboty: przewiduje się zmianę § 6 ust. 2 umowy w przypadku zmiany warunków finansowania inwestycji. 3. Strony
dopuszczają możliwość zmiany umowy w zakresie podwykonawcy robót, innych podmiotów i osób wskazanych w ofercie, pod warunkiem
wyrażenia zgody Zamawiającego na taką zmianę oraz spełnieniu warunków określonych odpowiednio w § 15 umowy. 4. Strony dopuszczają
możliwość zmiany umowy w przypadku ograniczenia zakresu robót przy jednoczesnym zmniejszeniu wynagrodzenia Wykonawcy, jeżeli okaże się,
że niektóre elementy robót będą zbędne z punktu widzenia procesu inwestycyjnego lub technologicznego. W przypadku zmiany umowy z uwagi na
okoliczności określone w ust. 2 pkt 4 lit. h) wynagrodzenie ulega zmniejszeniu zgodnie z wyceną robót określoną w kosztorysie ofertowym. 5.
Warunkiem dokonania zmiany, o której mowa w ust. 2 - 4, jest złożenie uzasadnionego wniosku przez stronę inicjującą zmianę i sporządzenie przez
nią stosownego protokołu wraz z opisem zdarzenia lub okoliczności stanowiących podstawę do żądania takiej zmiany. 6. Każdorazowo zakres
zmiany terminu wykonania umowy musi być adekwatny do przyczyny powstania konieczności jego dokonania, a jego wymiar (zakres zmiany
terminu) powinien uwzględniać czas trwania przeszkody. 7. Maksymalny okres przesunięcia terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy z
przyczyn określonych w ust 2 pkt 2 będzie równy okresowi przerwy w robotach (przestoju). Zamawiający doliczy do tego okresu, czas niezbędny do
ponownej mobilizacji Wykonawcy (sprzętu, potencjału osobowego, dostaw materiałów budowlanych).
Firefox https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=3e981...
10 z 11 28.09.2020, 12:51
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-10-13, godzina: 10:30,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony,
negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być
przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Tak
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
Firefox https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=3e981...
11 z 11 28.09.2020, 12:51

Załączniki:

- 61-_ogloszenie_o_zamowieniu.pdf pobierz
- 61-SIWZ_-_ROZDZIAL_I-V_-Oliszki.doc pobierz
- Rozdzial_IV-_Kosztorysy_ofertowe.zip pobierz
- Rozdzial_VI_-_dokumentacja_projektowa.zip pobierz
- Rozdzial_VII_-_Spcyfikacje_techniczne.zip pobierz
- komunikat_w_sprawie_sesji_z_otwarcia_ofert.pdf pobierz
- video.pdf pobierz
- przedmiar_robot_Oliszki_kanal_technologiczny.xlsx pobierz
- Odpowiedz_z_dnia_05.10.2020__na_zapytanie_do_przetargu_Oliszki__na_strone.pdf pobierz
- Odpowiedz_nr_2_z_dnia_05.10.2020__na_zapytania_do_przetargu__Oliszki_na_strone.pdf pobierz
- kosztorys_ofertowy_-_branzy_drogowej_i_robot_niekwalifikowanych___zm._07.10.2020.xlsx pobierz
- opis_przedmiotu_zamowienia_Oliszki__zm._07.10.2020.xls pobierz
- kosztorys_ofertowy_-_branzy_drogowej_i_robot_niekwalifikowanych___zm._08.10.2020.xlsx pobierz
- opis_przedmiotu_zamowienia_Oliszki__zm._08.10.2020.xls pobierz
- przedmiar_robot_Oliszki_drogowy__zm._08.10.2020_r..xlsx pobierz
- przedmiar_robot_Oliszki_kanalizacja_deszczowa__zm._08.10.2020_r..xlsx pobierz
- Odpowiedz_z_dnia_08.10.2020__na_zapytania_do_przetargu_Oliszki__na_strone.pdf pobierz
- D.05.03.09__Oliszki.doc pobierz
- kosztorys_ofertowy_-_branzy_drogowej_i_robot_niekwalifikowanych___zm._09.10.2020.xlsx pobierz
- opis_przedmiotu_zamowienia_Oliszki__zm._09.10.2020.xls pobierz
- przedmiar_robot_Oliszki_drogowy__zm._09.10.2020_r..xlsx pobierz
- Odpowiedz_z_dnia_09.10.2020__na_zapytania_do_przetargu_Oliszki__na_strone.pdf pobierz
- Odpowiedz_nr_2_z_dnia_09.10.2020__na_zapytania_do_przetargu__Oliszki_na_strone.pdf pobierz
- 61-_ogloszenie_o_zmianie_ogloszenia.pdf pobierz
- 61-_informacja_o_zmianie_tresci_siwz.pdf pobierz
- 61_Informacja_z_otwarcia_ofert.pdf pobierz
- 61_Ogloszenie_o_wyborze_najkorzystniejszej__oferty.pdf pobierz