IV.1) OPIS IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
13.1. Oferta musi byæ zabezpieczona wadium w wysoko¶ci: 50 000,00 z³otych. 13.2. Wadium musi obejmowaæ okres zwi±zania ofert±. 13.3. Wadium mo¿e byæ wniesione w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach: 13.3.1. pieni±dzu, 13.3.2. porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym, ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym, 13.3.3. gwarancjach bankowych, 13.3.4. gwarancjach ubezpieczeniowych, 13.3.5. porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci. 13.4. Wadium musi byæ wniesione przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 13.5. Wadium wnoszone w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego: PKO BP SA 69 1020 1332 0000 1502 0385 7950 13.6. Wadium w pieni±dzu uznaje siê za wniesione z chwil± wp³ywu ¶rodków na rachunek bankowy Zamawiaj±cego. 13.7. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej ni¿ w pieni±dzu, orygina³ dokumentu wadium nale¿y z³o¿yæ w pok. Nr 17 Powiatowego Zarz±du Dróg w Bia³ymstoku, ul. Szosa Baranowicka 37, 15-522 Bia³ystok, w terminie wyznaczonym na z³o¿enie ofert, a kopiê nale¿y zamie¶ciæ w ofercie. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ za³±czenia do oferty (luzem) orygina³u dokumentu wraz z jego kopi± wpiêt± do oferty.
IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu (przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa bêdzie zawarta:
Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) Nie Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:
Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej: Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia: Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT IV.2.1) Kryteria oceny ofert: IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
cena |
60,00 |
do¶wiadczenie zawodowe kierownika budowy |
20,00 |
okres gwarancji |
20,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:
Wstêpny harmonogram postêpowania:
Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:
Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:
Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagaj± dla swej wa¿no¶ci formy pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci i bêd± dopuszczalne w granicach unormowania artyku³u 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych. 2. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmiany postanowieñ zawartej umowy w ni¿ej wymienionych przypadkach: 1) w zakresie wynagrodzenia: a) w przypadku zmiany stawki podatku VAT przez w³adzê ustawodawcz± w trakcie trwania Umowy, wynikaj±cej ze zmiany ustawy o podatku od towarów i us³ug oraz podatku akcyzowego, okre¶lonej w § 5 ust. 1 Umowy; b) w przypadku ustawowej zmiany wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê - je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonywania zamówienia przez Wykonawcê - o warto¶æ wynikaj±c± z tych zmian; c) w przypadku ustawowej zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne - je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonywania zamówienia przez Wykonawcê - o warto¶æ wynikaj±c± z tych zmian. 2) w zakresie terminu: Przed³u¿enie terminu zakoñczenia realizacji umowy o okres trwania przyczyn, z powodu których bêdzie zagro¿one dotrzymanie terminu jej zakoñczenia, nast±piæ mo¿e wy³±cznie w nastêpuj±cych sytuacjach niezale¿nych od Wykonawcy: a) w przypadku wyst±pienia warunków atmosferycznych nie pozwalaj±cych na prowadzenie prac lub uniemo¿liwiaj±cych zapewnienie ich odpowiedniej jako¶ci zgodnie z zasadami wiedzy technicznej lub wymagaj±cych odtworzenia wykonanych ju¿ elementów (opady atmosferyczne, niska lub wysoka temperatura powietrza) o czas wystêpowania w/w warunków atmosferycznych, usuniêcia skutków w/w warunków atmosferycznych; b) w przypadku opó¼nienia w wydawaniu decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ itp., do wydania których w³a¶ciwe organy s± zobowi±zane na mocy przepisów prawa, je¿eli opó¼nienie przekroczy okres przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostaæ wydane oraz nie s± nastêpstwem okoliczno¶ci, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ, skutkuj±cych niemo¿liwo¶ci± dotrzymania terminu wykonania roboty budowlanej, dopuszcza siê mo¿liwo¶æ wyd³u¿enia tego terminu, nie wiêcej jednak ni¿ o czas trwania tych okoliczno¶ci; c) w przypadku wyst±pienia warunków terenu budowy odbiegaj±cych w sposób istotny od przyjêtych w dokumentacji projektowej, w szczególno¶ci napotkania niezinwentaryzowanych lub b³êdnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji, innych obiektów budowlanych, które wymagaj± przebudowy lub innych przeszkód w gruncie np. niewybuchów, wykopalisk, przeszkód geologicznych o czas po którym bêdzie mo¿liwa kontynuacja robót; d) wyst±pienia przerw w realizacji robót budowlanych, powsta³ych z przyczyn zale¿nych od Zamawiaj±cego, dopuszcza siê mo¿liwo¶æ wyd³u¿enia terminu zakoñczenia realizacji robót budowlanych, nie wiêcej jednak ni¿ o czas trwania tych okoliczno¶ci; e) zlecenia robót zamiennych lub nieprzewidzianych, je¿eli terminy ich zlecenia, rodzaj lub zakres, uniemo¿liwiaj± dotrzymanie pierwotnego terminu umownego; f) wyst±pienia okoliczno¶ci wynikaj±cych z dzia³ania si³y wy¿szej (przez któr± rozumie siê wydarzenia, które w chwili podpisania umowy nie mog³y byæ przez Strony przewidziane i zosta³y spowodowane przez okoliczno¶ci od nich niezale¿ne takie jak wojna, po¿ar, wiatro³omy, susza, powód¼, inne naturalne klêski, restrykcje lub prawne rozporz±dzenia, rz±du, strajki itp.), uniemo¿liwiaj±cych wykonanie przedmiotu zamówienia w terminie, nie wiêcej jednak ni¿ o czas trwania tych okoliczno¶ci; g) je¿eli wyst±pi brak mo¿liwo¶ci wykonywania robót z powodu nie dopuszczenia do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy, h) w przypadku wyst±pienia niewybuchów lub niewypa³ów wymagaj±cych wstrzymania robót i usuniêcia przez specjalistyczne s³u¿by b±d¼ ujawnienia odkryæ archeologicznych wymagaj±cych zg³oszenia w³a¶ciwym organom; i) w przypadku wyst±pienia katastrofy budowlanej, j) w przypadku wyst±pienia obiektywnie uzasadnionych i udokumentowanych braków dostaw materia³ów, urz±dzeñ niezbêdnych do realizacji robót z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy (np. niedostêpno¶æ materia³ów na rynku, zakoñczenie lub wstrzymanie (przestój) ich produkcji, strajki przewo¼ników, niewydolno¶æ infrastruktury transportowej), o ile okoliczno¶ci te uniemo¿liwiaj± prowadzenie robót, k) w przypadku wniesienia odwo³ania/skargi/sprzeciwu w trakcie uzyskiwania wszelkich decyzji, zgód, pozwoleñ lub ich uchylenia, zmiany, wstrzymania wykonania, stwierdzenia niewa¿no¶ci przez w³a¶ciwy organ/s±d, o ile okoliczno¶ci te maj± wp³yw na realizacjê robót; l) zawsze, gdy zmiany s± korzystne dla Zamawiaj±cego, 3) w zakresie ochrony danych osobowych: w przypadku pojawienia siê nowych przepisów, interpretacji lub wytycznych. 4) Zmiany umowy w zakresie materia³ów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu umowy nast±piæ mog± w nastêpuj±cych sytuacjach: a) konieczno¶ci zrealizowania jakiejkolwiek czê¶ci robót, objêtej przedmiotem umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwi±zañ technicznych lub technologicznych, ni¿ wskazane w dokumentacji projektowej, a wynikaj±cych ze stwierdzonych wad tej dokumentacji lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwi±zañ grozi³o niewykonaniem lub nienale¿ytym wykonaniem przedmiotu umowy, b) konieczno¶ci realizacji robót wynikaj±cych z wprowadzenia w dokumentacji projektowej zmian uznanych za istotne b±d¼ nieistotne odstêpstwo od projektu budowlanego, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz.U. z 2019 r. poz.1186 ze zm.), c) wyst±pienia warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych odbiegaj±cych od przyjêtych w dokumentacji projektowej, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, wystêpowania niewybuchów lub niewypa³ów, których nieuwzglêdnienie mo¿e skutkowaæ niewykonaniem lub nienale¿ytym wykonaniem przedmiotu umowy, d) wyst±pienia warunków terenu budowy odbiegaj±cych od przyjêtych w dokumentacji projektowej, w szczególno¶ci napotkania niezinwentaryzowanych lub b³êdnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji, urz±dzeñ lub innych obiektów budowlanych, e) konieczno¶ci zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych lub materia³owych ze wzglêdu na zmiany obowi±zuj±cego prawa lub wynikaj±ca z niedostêpno¶ci na rynku materia³ów lub urz±dzeñ spowodowanych zaprzestaniem produkcji, wycofaniem z rynku b±d¼ d³ugotrwa³ym przestojem produkcji lub w sytuacji konieczno¶ci zwiêkszenia bezpieczeñstwa realizacji robót budowlanych albo usprawnienia lub przyspieszenia procesu budowy b±d¼ usuniêcia wad ukrytych dokumentacji projektowej lub uzyskania za³o¿onego efektu u¿ytkowego lub obni¿enia kosztów utrzymania b±d¼ eksploatacji b±d¼ konserwacji obiektu/elementu robót w trakcie u¿ytkowania obiektu, f) wyst±pienia niebezpieczeñstwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami/robotami w zakresie niezbêdnym do unikniêcia lub usuniêcia tych kolizji, g) wyst±pienia si³y wy¿szej uniemo¿liwiaj±cej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami, h) pojawienia siê nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót budowlanych stanowi±cych przedmiot zamówienia, powoduj±cej zmianê sposobu wykonywania Umowy, pozwalaj±cej na skrócenie czasu realizacji przedmiotu Umowy lub zmniejszenie kosztów wykonywanych prac lub robót, jak równie¿ kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy. 5) w zakresie odbioru wykonanych robót i p³atno¶ci za wykonane roboty: przewiduje siê zmianê § 6 ust. 2 umowy w przypadku zmiany warunków finansowania inwestycji. 3. Strony dopuszczaj± mo¿liwo¶æ zmiany umowy w zakresie podwykonawcy robót, innych podmiotów i osób wskazanych w ofercie, pod warunkiem wyra¿enia zgody Zamawiaj±cego na tak± zmianê oraz spe³nieniu warunków okre¶lonych odpowiednio w § 15 umowy. 4. Strony dopuszczaj± mo¿liwo¶æ zmiany umowy w przypadku ograniczenia zakresu robót przy jednoczesnym zmniejszeniu wynagrodzenia Wykonawcy, je¿eli oka¿e siê, ¿e niektóre elementy robót bêd± zbêdne z punktu widzenia procesu inwestycyjnego lub technologicznego. W przypadku zmiany umowy z uwagi na okoliczno¶ci okre¶lone w ust. 2 pkt 4 lit. h) wynagrodzenie ulega zmniejszeniu zgodnie z wycen± robót okre¶lon± w kosztorysie ofertowym. 5. Warunkiem dokonania zmiany, o której mowa w ust. 2 - 4, jest z³o¿enie uzasadnionego wniosku przez stronê inicjuj±c± zmianê i sporz±dzenie przez ni± stosownego protoko³u wraz z opisem zdarzenia lub okoliczno¶ci stanowi±cych podstawê do ¿±dania takiej zmiany. 6. Ka¿dorazowo zakres zmiany terminu wykonania umowy musi byæ adekwatny do przyczyny powstania konieczno¶ci jego dokonania, a jego wymiar (zakres zmiany terminu) powinien uwzglêdniaæ czas trwania przeszkody. 7. Maksymalny okres przesuniêcia terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy z przyczyn okre¶lonych w ust 2 pkt 2 bêdzie równy okresowi przerwy w robotach (przestoju). Zamawiaj±cy doliczy do tego okresu, czas niezbêdny do ponownej mobilizacji Wykonawcy (sprzêtu, potencja³u osobowego, dostaw materia³ów budowlanych). IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy): ¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu: Data:
2020-08-26, godzina:
10:30,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Wskazaæ powody:
Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
>
polski IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków, które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Tak IV.6.5) Informacje dodatkowe: