Zamowienie publiczne 39-20/d

Zakończone:


Treść:

Powiatowy Zarząd Dróg w Białymstoku: „Przebudowa drogi powiatowej Nr 1509 B Zawyki - Zawyki Ferma na odcinku od
km 0+510,50 do końca drogi powiatowej (gm. Suraż)” - ZP.2620.39.2020
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność
ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową
integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Tak
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art.
22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki
(w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib,
krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii
Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowy Zarząd Dróg w Białymstoku, krajowy numer identyfikacyjny 50668101000000, ul.
Zaścianki, Szosa Baranowicka 37 , 15-522 Białystok, woj. podlaskie, państwo Polska, tel. (085) 740-21-49, 740-22-17, e-mail
pzd@pzd.bialystok.pl, faks (085) 740-22-19.
Ogłoszenie nr 555113-N-2020 z dnia 2020-06-29 r.
Firefox https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=04cbfe...
1 z 13 29.06.2020, 12:08
Adres strony internetowej (URL): www.pzd.bialystok.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie
dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Jednostki organizacyjne administracji samorządowej
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku
wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z
zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie
postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających
indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
www.pzd.bialystok.pl
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.pzd.bialystok.pl
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Ofertę należy złożyć osobiście, za pośrednictwem operatora pocztowego lub kuriera
Adres:
15-522 Białystok, Zaścianki, Szosa Baranowicka 37 pok. nr 9
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
Firefox https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=04cbfe...
2 z 13 29.06.2020, 12:08
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: „Przebudowa drogi powiatowej Nr 1509 B Zawyki - Zawyki Ferma na
odcinku od km 0+510,50 do końca drogi powiatowej (gm. Suraż)” - ZP.2620.39.2020
Numer referencyjny: ZP.2620.39.2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie
zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny
produkt, usługę lub roboty budowlane: 3.1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na przebudowę drogi
powiatowej Nr 1509 B Zawyki - Zawyki Ferma na odcinku od km 0+510,50 do końca drogi powiatowej (gm. Suraż).
Zamawiający oczekuje wykonania n/w robót na odc.721 m Roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych, na drogach w
terenie równinnym Odtworzenie punktów osnowy geodezyjnej Karczowanie drzew i krzaków Usunięcie za pomocą spycharek
warstwy ziemi urodzajnej (humusu) Roboty rozbiórkowe Roboty ziemne Wykonanie koryta mechanicznie na gł. 30 cm (zjazdy)
Profilowanie i zagęszczanie mechaniczne podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni w gruncie Mechaniczne oczyszczenie
i skropienie nawierzchni Podłoże ulepszone z mieszanki kruszywa niezwiązanego Podbudowa zasadnicza z kruszywa naturalnego
Podbudowa zasadnicza z kruszywa naturalnego z dodatkiem przekruszonego bruku i materiałów betonowych Podbudowa z
mieszanki kruszywa związanego cementem Wyrównanie podbudowy kruszywem Wyrównanie podbudowy mieszanką mineralnoasfaltową
Wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych - warstwa wiążąca i warstwa ścieralna
Wykonanie nawierzchni z kostki brukowej prostokątnej Pobocza utwardzone kruszywem Umocnienie skarpy za chodnikiem
bloczkami skarpowymi Oznakowanie pionowe Ustawienie krawężników i obrzeży betonowych Ścieki z prefabrykowanych
elementów betonowych Wykonanie kanalizacji deszczowej Regulacja pionowa zasuw wodociągowych
II.5) Główny kod CPV: 45233120-6
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45100000-8
45233290-8
Firefox https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=04cbfe...
3 z 13 29.06.2020, 12:08
45233222-1
45232130-2
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym
okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy
Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67
ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na
który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach: lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: lub zakończenia: 2021-10-22
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM
I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych
przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: w celu potwierdzenia spełnienia warunku wykonawca winien wykazać się, że: a) wykonał (zakończona
robota) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu , a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej: - 3 roboty budowlane polegające na wykonaniu
nawierzchni z betonu asfaltowego lub mieszanki mineralno -bitumicznej (warstwa wiążąca lub ścieralna) w ilości min. 1500
m2 każda; - 3 roboty budowlane wykonaniu kanalizacji deszczowej lub kanału krytego dł. min. 100m każda, b) dysponuje lub
będzie dysponował: - osobą, którą skieruje do realizacji niniejszego zamówienia, jako kierownika budowy posiadającą
uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej w
rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 poz. 1186, z późn. zm.) lub odpowiadające im
Firefox https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=04cbfe...
4 z 13 29.06.2020, 12:08
uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów albo odpowiadające im kwalifikacje
zawodowe, które zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych, posiadającą min. 24 miesiące
doświadczenia przy budowie lub przebudowie lub rozbudowie dróg/ulic na stanowisku kierownika budowy lub kierownika
robót (należy wskazać do oferty); - osobą, którą skieruje do realizacji niniejszego zamówienia, jako kierownika robót
sanitarnych posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności
instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych
bez ograniczeń w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 poz. 1186, z późn. zm.) lub
odpowiadające im kwalifikacje zawodowe, które zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych,
posiadająca min. 24 miesiące doświadczenia przy budowie lub przebudowie kanalizacji deszczowej, kanalizacji sanitarnej lub
wodociągu na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót kanalizacyjnych lub kierownika robót sanitarnych -osobą,
którą skieruje do realizacji niniejszego zamówienia do geodezyjnej obsługi inwestycji, posiadającą uprawnienia geodezyjne w
specjalności geodezyjna obsługa inwestycji.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych
lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający
przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1
ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA,
ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ
SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU
NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W
ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
8.1. Wykonawca składa: odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli
odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie
art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. (w przypadku wykonawcy zarejestrowanego w polskim Krajowym Rejestrze Sądowym lub
polskiej Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, zamawiający dla potwierdzenia braku podstaw
Firefox https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=04cbfe...
5 z 13 29.06.2020, 12:08
wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp, skorzysta z dokumentów znajdujących się w ogólnie dostępnych
bazach danych). 8.2. Dokumenty podmiotów zagranicznych: 8.2.1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 8.1 - składa dokument lub dokumenty
wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego
likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
8.2.2. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której
dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem, zawierającym
odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub
oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym,
administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce
zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby - wystawionym nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania ofert. 8.2.3. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający
może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego
dokumentu. 8.3. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach
określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentu wymienionego w pkt. 8.1.
Zapisy pkt. 8.2 stosuje się odpowiednio.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU
NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W
ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
W zakresie warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej: 9.1. wykaz robót budowlanych wykonanych nie
wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których
roboty te zostały wykonane (na lub wg załącznika nr 5 do SIWZ), z załączeniem dowodów określających czy te roboty
budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami
prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty
wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o
obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty; 9.2. wykaz osób,
skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie
robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich uprawnień i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia
publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
(na lub wg załącznika nr 6 do SIWZ); 9.3. oświadczenie, że osoby wymienione w wykazie spełniają warunki wymagane przez
Zamawiającego –załącznik nr 7 do SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU
NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W
ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
11.1. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy wykonawca, w celu wstępnego
potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, zobowiązany jest
złożyć do oferty oddzielnie oświadczenia wstępne, o których mowa w pkt. 7.1 SIWZ (na lub wg załącznika nr 1 i 2 do SIWZ).
Firefox https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=04cbfe...
6 z 13 29.06.2020, 12:08
11.2. W przypadku, gdy Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zasobach
innych podmiotów, Wykonawca zobowiązany jest: 11.2.1. zamieścić informacje o tych podmiotach we wstępnym
oświadczeniu wykonawcy, składanym na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, dotyczącym spełnienia warunków udziału w
postępowaniu i niepodlegania wykluczeniu – w załącznikach nr 1 i 2 do SIWZ, 11.2.2. złożyć oświadczenie, że w stosunku do
podmiotu, na którego zasoby powołuje się w niniejszym postępowaniu, nie zachodzą podstawy wykluczenia z postępowania –
w załączniku nr 1 do SIWZ, 11.2.3. złożyć dokumenty, w szczególności zobowiązanie innych podmiotów do oddania mu do
dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (na lub wg załącznika nr 3 do SIWZ), które określa w
szczególności: 11.2.3.1. zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 11.2.3.2. sposób wykorzystania zasobów
innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 11.2.3.3. zakres i okres udziału innego
podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 11.2.3.4. czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w
odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia,
zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 11.3. W odniesieniu do warunków dotyczących
wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów,
jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 11.4. Wykonawca,
który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który
zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych
zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy – nie dotyczy. 11.5. Jeżeli zdolności techniczne lub
zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu udostępniającego zasoby, nie potwierdzają spełnienia przez
wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający
żądać będzie, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: 11.5.1. zastąpił ten podmiot innym podmiotem
lub podmiotami lub 11.5.2. zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności
techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną. 11.6. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia
na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku
przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, wraz z innymi
wykonawcami, którzy złożyli oferty w tym postępowaniu – Załącznik nr 4 do SIWZ. 11.7. W przypadku przynależności do tej
samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że
powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
13.1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 26 000,00 złotych. 13.2. Wadium musi obejmować okres
związania ofertą. 13.3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 13.3.1. pieniądzu, 13.3.2.
poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest
zawsze poręczeniem pieniężnym, 13.3.3. gwarancjach bankowych, 13.3.4. gwarancjach ubezpieczeniowych, 13.3.5.
poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 13.4. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu
składania ofert. 13.5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: PKO
BP SA 69 1020 1332 0000 1502 0385 7950 13.6. Wadium w pieniądzu uznaje się za wniesione z chwilą wpływu środków na
Firefox https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=04cbfe...
7 z 13 29.06.2020, 12:08
rachunek bankowy Zamawiającego. 13.7. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż w pieniądzu, oryginał
dokumentu wadium należy złożyć w pok. Nr 17 Powiatowego Zarządu Dróg w Białymstoku, ul. Szosa Baranowicka 37,
15-522 Białystok, w terminie wyznaczonym na złożenie ofert, a kopię należy zamieścić w ofercie. Zamawiający dopuszcza
możliwość załączenia do oferty (luzem) oryginału dokumentu wraz z jego kopią wpiętą do oferty. 13.8. W przypadku, gdy
Wykonawca wnosi wadium formie innej niż w pieniądzu, z treści dokumentu musi jednoznacznie wynikać zobowiązanie
gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie Zamawiającego zawierające
oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w pkt. 13.13 bez potwierdzenia tych okoliczności.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Firefox https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=04cbfe...
8 z 13 29.06.2020, 12:08
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów
elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach
umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z
ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich
udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli
licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
cena 60,00
okres gwarancji 20,00
doświadczenie zawodowe kierownika budowy 20,00
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
Firefox https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=04cbfe...
9 z 13 29.06.2020, 12:08
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące
podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny
ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń
informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Firefox https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=04cbfe...
10 z 13 29.06.2020, 12:08
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego,
albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano
wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej pod rygorem nieważności i będą
dopuszczalne w granicach unormowania artykułu 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. 2. Zamawiający przewiduje
możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w niżej wymienionych przypadkach: 1) w zakresie wynagrodzenia:
a) w przypadku zmiany stawki podatku VAT przez władzę ustawodawczą w trakcie trwania Umowy, wynikającej ze zmiany
ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego, określonej w § 5 ust. 1 Umowy; b) w przypadku ustawowej
zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie
przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na
koszty wykonywania zamówienia przez Wykonawcę - o wartość wynikającą z tych zmian; c) w przypadku ustawowej zmiany
zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie
społeczne lub zdrowotne - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonywania zamówienia przez Wykonawcę - o wartość
wynikającą z tych zmian. 2) w zakresie terminu: Przedłużenie terminu zakończenia realizacji umowy o okres trwania przyczyn, z
powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu jej zakończenia, nastąpić może wyłącznie w następujących sytuacjach
niezależnych od Wykonawcy: a) w przypadku wystąpienia warunków atmosferycznych nie pozwalających na prowadzenie prac
lub uniemożliwiających zapewnienie ich odpowiedniej jakości zgodnie z zasadami wiedzy technicznej lub wymagających
odtworzenia wykonanych już elementów (opady atmosferyczne, niska lub wysoka temperatura powietrza) o czas występowania
w/w warunków atmosferycznych, usunięcia skutków w/w warunków atmosferycznych; b) w przypadku opóźnienia w wydawaniu
decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli
opóźnienie przekroczy okres przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz nie są
następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, skutkujących niemożliwością dotrzymania terminu
wykonania roboty budowlanej, dopuszcza się możliwość wydłużenia tego terminu, nie więcej jednak niż o czas trwania tych
okoliczności; c) w przypadku wystąpienia warunków terenu budowy odbiegających w sposób istotny od przyjętych w
dokumentacji projektowej, w szczególności napotkania niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji,
innych obiektów budowlanych, które wymagają przebudowy lub innych przeszkód w gruncie np. niewybuchów, wykopalisk,
przeszkód geologicznych o czas po którym będzie możliwa kontynuacja robót; d) wystąpienia przerw w realizacji robót
budowlanych, powstałych z przyczyn zależnych od Zamawiającego, dopuszcza się możliwość wydłużenia terminu zakończenia
realizacji robót budowlanych, nie więcej jednak niż o czas trwania tych okoliczności; e) zlecenia robót zamiennych lub
Firefox https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=04cbfe...
11 z 13 29.06.2020, 12:08
nieprzewidzianych, jeżeli terminy ich zlecenia, rodzaj lub zakres, uniemożliwiają dotrzymanie pierwotnego terminu umownego;
f) wystąpienia okoliczności wynikających z działania siły wyższej (przez którą rozumie się wydarzenia, które w chwili podpisania
umowy nie mogły być przez Strony przewidziane i zostały spowodowane przez okoliczności od nich niezależne takie jak wojna,
pożar, wiatrołomy, susza, powódź, inne naturalne klęski, restrykcje lub prawne rozporządzenia, rządu, strajki itp.),
uniemożliwiających wykonanie przedmiotu zamówienia w terminie, nie więcej jednak niż o czas trwania tych okoliczności; g)
jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania robót z powodu nie dopuszczenia do ich wykonywania przez uprawniony organ lub
nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, h) w przypadku wystąpienia
niewybuchów lub niewypałów wymagających wstrzymania robót i usunięcia przez specjalistyczne służby bądź ujawnienia odkryć
archeologicznych wymagających zgłoszenia właściwym organom; i) w przypadku wystąpienia katastrofy budowlanej, j) w
przypadku wystąpienia obiektywnie uzasadnionych i udokumentowanych braków dostaw materiałów, urządzeń niezbędnych do
realizacji robót z przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. niedostępność materiałów na rynku, zakończenie lub wstrzymanie
(przestój) ich produkcji, strajki przewoźników, niewydolność infrastruktury transportowej), o ile okoliczności te uniemożliwiają
prowadzenie robót, k) w przypadku wniesienia odwołania/skargi/sprzeciwu w trakcie uzyskiwania wszelkich decyzji, zgód,
pozwoleń lub ich uchylenia, zmiany, wstrzymania wykonania, stwierdzenia nieważności przez właściwy organ/sąd, o ile
okoliczności te mają wpływ na realizację robót; l) zawsze, gdy zmiany są korzystne dla Zamawiającego, 3) w zakresie ochrony
danych osobowych: w przypadku pojawienia się nowych przepisów, interpretacji lub wytycznych. 4) Zmiany umowy w zakresie
materiałów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu
umowy nastąpić mogą w następujących sytuacjach: a) konieczności zrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętej
przedmiotem umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazane w
dokumentacji projektowej, a wynikających ze stwierdzonych wad tej dokumentacji lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który
je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem
przedmiotu umowy, b) konieczności realizacji robót wynikających z wprowadzenia w dokumentacji projektowej zmian uznanych
za istotne bądź nieistotne odstępstwo od projektu budowlanego, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane
(Dz.U. z 2019 r. poz.1186 ze zm.), c) wystąpienia warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych odbiegających
od przyjętych w dokumentacji projektowej, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, występowania
niewybuchów lub niewypałów, których nieuwzględnienie może skutkować niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem
przedmiotu umowy, d) wystąpienia warunków terenu budowy odbiegających od przyjętych w dokumentacji projektowej, w
szczególności napotkania niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji, urządzeń lub innych
obiektów budowlanych, e) konieczności zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub
materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa lub wynikająca z niedostępności na rynku materiałów lub urządzeń
spowodowanych zaprzestaniem produkcji, wycofaniem z rynku bądź długotrwałym przestojem produkcji lub w sytuacji
konieczności zwiększenia bezpieczeństwa realizacji robót budowlanych albo usprawnienia lub przyspieszenia procesu budowy
bądź usunięcia wad ukrytych dokumentacji projektowej lub uzyskania założonego efektu użytkowego lub obniżenia kosztów
utrzymania bądź eksploatacji bądź konserwacji obiektu/elementu robót w trakcie użytkowania obiektu, f) wystąpienia
niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami/robotami w zakresie
niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji, g) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu
Umowy zgodnie z jej postanowieniami, h) pojawienia się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót budowlanych
stanowiących przedmiot zamówienia, powodującej zmianę sposobu wykonywania Umowy, pozwalającej na skrócenie czasu
realizacji przedmiotu Umowy lub zmniejszenie kosztów wykonywanych prac lub robót, jak również kosztów eksploatacji
wykonanego przedmiotu umowy. 5) w zakresie odbioru wykonanych robót i płatności za wykonane roboty: przewiduje się
zmianę § 6 ust. 2 umowy w przypadku zmiany warunków finansowania inwestycji. 3. Strony dopuszczają możliwość zmiany
umowy w zakresie podwykonawcy robót, innych podmiotów i osób wskazanych w ofercie, pod warunkiem wyrażenia zgody
Firefox https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=04cbfe...
12 z 13 29.06.2020, 12:08
Zamawiającego na taką zmianę oraz spełnieniu warunków określonych odpowiednio w § 15 umowy. 4. Strony dopuszczają
możliwość zmiany umowy w przypadku ograniczenia zakresu robót przy jednoczesnym zmniejszeniu wynagrodzenia
Wykonawcy, jeżeli okaże się, że niektóre elementy robót będą zbędne z punktu widzenia procesu inwestycyjnego lub
technologicznego. W przypadku zmiany umowy z uwagi na okoliczności określone w ust. 2 pkt 4 lit. h) wynagrodzenie ulega
zmniejszeniu zgodnie z wyceną robót określoną w kosztorysie ofertowym. 5. Warunkiem dokonania zmiany, o której mowa w ust.
2 - 4, jest złożenie uzasadnionego wniosku przez stronę inicjującą zmianę i sporządzenie przez nią stosownego protokołu wraz z
opisem zdarzenia lub okoliczności stanowiących podstawę do żądania takiej zmiany. 6. Każdorazowo zakres zmiany terminu
wykonania umowy musi być adekwatny do przyczyny powstania konieczności jego dokonania, a jego wymiar (zakres zmiany
terminu) powinien uwzględniać czas trwania przeszkody. 7. Maksymalny okres przesunięcia terminu zakończenia realizacji
przedmiotu umowy z przyczyn określonych w ust 2 pkt 2 będzie równy okresowi przerwy w robotach (przestoju). Zamawiający
doliczy do tego okresu, czas niezbędny do ponownej mobilizacji Wykonawcy (sprzętu, potencjału osobowego, dostaw materiałów
budowlanych).
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-07-14, godzina: 10:30,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg
ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które
miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Tak
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
Firefox https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=04cbfe...
13 z 13 29.06.2020, 12:08

Załączniki:

- 39-_ogloszenie_o_zamowieniu.pdf pobierz
- 39-SIWZ_-_ROZDZIAL_I-V_-_Zawyki.doc pobierz
- Rozdzial_IV-_Kosztorysy_ofertowe.zip pobierz
- Rozdzial_VI_-_dokumentacja_projektowa.zip pobierz
- Rozdzial_VII_-_Spcyfikacje_techniczne.zip pobierz
- Kosztorys_ofertowy__Zawyki-Zawyki_Ferma__branza_drogowa_zm_07.07.2020.xls pobierz
- Kosztorys_ofertowy__Zawyki-Zawyki_Ferma__roboty_niekwalifikowane__zm_07.07.2020.xls pobierz
- opis_przedmiotu_zamowienia_Zawyki-Zawyki_Ferma__zm_07.07.2020.xls pobierz
- przedmiar_robot_Zawyki-Zawyki_Ferma_-_cz._drogowa__zm_07.07.2020.xlsx pobierz
- Odpowiedz_z_dnia_08.07.2020__na_zapytania_do_przetargu__Zawyki-Zawyki_Ferma_na_strone.pdf pobierz
- 39-_ogloszenie_o_zmianie_ogloszenia.pdf pobierz
- 39_-_info_o_zimanie_tresci_siwz.pdf pobierz
- Odpowiedz_z_dnia_09.07.2020__na_zapytania_do_przetargu___Zawyki-Zawyki_Ferma_na_strone.pdf pobierz
- 39_-_info_z_otwarcia_ofert.pdf pobierz
- 39-_ogloszenie_o_wyborze.pdf pobierz